Aby otworzyć blokadę kodu, musisz znać kod, który może być albo literą i cyfrową. Istnieje algorytm wyboru haseł, który jest używany przez krakersy i jeden z tych algorytmów, które doświadczysz w grze Pentaword. Zadaniem jest odgadnięcie słowa pięciu liter, które wymyśliła gra. Podano ci sześć prób. Możesz napisać pierwsze słowo w pierwszym wierszu i może to być każde, które haftują w twojej głowie. Po napisaniu kliknij przycisk Enter, a zobaczysz. Jak twoje litery będą pomalowane inaczej. Jeśli tak się nie stanie, twoje słowo nie pasuje całkowicie do hasła. Jeśli poszczególne litery znajdują się na zielonym tle, oznacza to, że te postacie są w ostatnim słowie i są na ich miejscu. Jeśli tło jest żółte - litery są dostępne, ale nie są na jego miejscu. Na podstawie tych danych przejdziesz dalej, tworząc następne słowo w Pentaword.